Friday, June 14, 2013

sobre novo blog / about a new blog



Hi !!

I have been thinking to prepare a new blog, but in this time, about traveling in Brazil to the foreign people. I love to talk and I guess I could use all this good energy that I have inside to help people to get to  know something about some places here in Brazil.

Of course it will be according my opinion, but I could also add the opinion of David (my husband for those who doesn`t know about) and add maybe some opinions of the place according to friends. I would be able to write only about places I had been. As I live in Brasilia (the capital of Brazil) and as I was born in Recife (the capital of Pernambuco, in the northeast of Brazil) and grew up in Goiânia (the capital of Goiás) I could start writing about them.

Who knows me already knows this true: I love doing searchings and I have been doing many searches on many blogs since I started traveling abroad, so as I simply adore this way of getting to know places and senses, I guess I could give my contribution as well!

Last year  after I returned from my lovely holidays in europe, I told about this dream to nicole, my immediate boss at the company I work Grupo Plannejare (it is a consulting company in regulatory affairs at Anvisa, the Brazilian Health Agency, we prepare dossiers for products like medical drugs, cosmetics, medical devices, implants, IVD tests, foods, smoke products to be registered at this agency. I love to work there, I`m one of the saleswoman, take care of the international services). She liked the idea. After while I talked to David and he as well liked also. So, since then, I`ve been developing this idea.

Maybe, I could do here the both, writing in Portuguese about my travelings abroad and in English about the ones here in Brazil.

Will it be possible?

Renata Maria :)

______________________________________________________________
Olá pessoal!!

Eu tenho pensado em preparar um novo blog mas dessa vez, sobre viagens no Brasil, mas voltado para estrangeiros. Como eu amo falar, acho que poderia utilizar toda essa minha energia para ajudar pessoas a conhecer alguma coisa sobre alguns lugares no Brasil.

É claro que tudo será de acordo com minha opinião, mas eu podia também acrescentar a opinião de David (meu esposo para aqueles que não sabem) e adicionar também algumas opiniões do lugar de acordo com amigos. eu estaria apta a escrever somente sobre lugares que já fui. Como moro em Brasília (a capital do Brasil), nasci em Recife (capital de Pernambuco no nordeste do Brasil) e cresci em Goiânia (capital de Goiás), eu poderia começar a escrever sobre esses lugares.

Quem me conhece sabe que adoro pesquisar e eu tenho feito muitas pesquisas em muitos blogs desde que eu comecei a viajar para fora do país, então como eu simplesmente adoro essa forma de conhecer lugares e sentidos, eu acho que poderia também dar a minha contribuição!

Ano passado assim que cheguei das minhas adoráveis férias na europa, falei sobre esse sonho (de escrever esse novo blog) com minha chefe imediata na empresa em que trabalho, o Grupo Plannejare (é uma empresa de consultoria em assuntos regulatórios junto a Anvisa, a Agência de Vigilância Sanitária brasileira, nós preparamos os processos para registrar produtos como medicamentos, cosméticos, produtos médicos, implantes, teste de uso in vitro, alimentos, fumígenos. Amo trabalhar lá, sou uma das vendedoras, cuido da parte internacional). Ela me deu apoio. Depois falei com David, ele também gostou. Dessa forma, venho amadurecendo a idéia.

Talvez, eu possa fazer nesse blog mesmo ambos, escrever em português sobre as viagens para fora do país e em inglês sobre as viagens no Brasil.

Será?

Renata Maria  :)

No comments:

Post a Comment